اهميت مصالح ساختماني
لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : چهار شنبه 30 شهريور 1390
بازدید : 919
نویسنده : محمد غفوری تبار

 

اهميت مصالح ساختماني
اين كه چرا بايد در خصوص مصالح ساختماني كار شده در ساختمان دغدغه داشت و تحقيقات لازم را به عمل آورد ممكن است براي خيلي از افراد سوال باشد. در مطلب به اين سوال پاسخ مي دهيم و پيشنهاداتي نيز در خصوص مصالح و كاربرد آن ها نيز در ادامه برايتان ذكر خواهيم كرد.
 
دلايل اهميت مصالح ساختماني

•    مصالحي كه در ساخت يك ساختمان بكار مي روند تاثير  بسيار زيادي بر سلامت افراد ساكن در آن خانه دارد.براي مثال هرچه اين مصالح طبيعي تر باشند مي تواند تاثير مثبتي بر سلامت افراد گذارند و بر عكس.
•    انتخاب درست و صحيح مصالح ساختماني سبب مي شود تا فضايي گرم و راحت تر در خانه بوجود آيد بدون آلودگي هاي شيميايي و بدون ايجاد چگالش در جد فضاي داخلي.

•    علاوه بر اين مزايايي كه در خصوص مصالح استاندارد گفته شد مي توان گفت كه هر چه مصالح كار شده در ساختمان استاندارد تر و دوستدار طبيعت باشد سبب صرفه جويي بيشتر براي سازنده و صاحب خانه نيز مي شود.

 
مصالح ساختماني چگونه مي توانند مضر باشند و تاثير سوء داشته باشند؟

•    ساختمان هايي كه امروزه سعي مي شود با حداقل هزينه ساخته شوند اغلب بوسيله مصالح مضز شيميايي ارزان قيمت ساخته مي شوند . مصالحي كه داراي مرغوبيت و طول عمر بسيار پاييني هستند.

•    اگر هنگام انتخاب مصالح ساختماني تنها به يك ويژگي آن ها توجه شود و مسايل و ويژگي هاي لازم ديگر مد نظر قرار نگيرد نتيجه مي تواند فاجعه آور باشد! براي مثال اگر تنها ميزان ذخيره سازي انرژي توسط مصالح قرار بگيرد و به مسايل ديگري از قبيل بهداشت مصالح, طبيعي بودن آن ها و ميزان طول عمر مصالح  توجه نشود نمي توان انتظار يك نتيجه خوب و سالمي را داشت.

•    استفاده بيش از حد از فيبرهاي معدني مي تواند سلامت انسان را به خطر بياندازد.

•    استفاده از پنجره هاي دوجداره ممكن است كه از اطلاف انرژي در خانه جلوگيري كند اما قاب هاي پي وي سي كه براي اين گونه پتجره ها بكار برده مي شود اگر بيش از حد باشد ممكن است سلامت افراد را به خطر بياندازد.

 
مصالح ساختماني دوستدار طبيعت

چند سالي است كه به اين مصالح ساختماني بسيار استاندارد توجه بيشتري مي شود. ويژگي اين مصالح اين است كه تجزيه پذير و قابل بازيافت هستند و هيچ آسيبي به محيط زيست و هم چنين سلامت انسان نمي زنندو از سطح بهداشت بسيار بالايي برخورارند.

خوشبختانه به طور روزافزوني اطلاعات افراد در خصوص مصالح ساختماني رو به افزايش است و ديگر افراد توجه بيشتري به استانداردهاي ساختماني به عمل مي آورند و ديگر با حداقل ها راضي نمي شوند. اين اطلاعات و توقعات افراد روز به روز در حال افزايش است و همين امر سبب مي شود تا مسئولين در استفاده از مصالح ساختماني دقت و وسواس بيشتري به خرج دهند.

منبع :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تراورتن
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
حفره‌های یک سنگ تراورتن با ۴۰۰ سال قدمت
 
 
 
موج‌های روی سنگ

تراورتن (به
انگلیسی: Travertine)، نوعی سنگ آهکمتخلخل است که از دسته سنگ‌های تزیینی به شمار می‌رود. این سنگ بجا مانده از رسوبات آب‌های معدنی غارها یا چشمه‌های آب گرم یا از رسوب کف دریاها و رودخانه‌ها است که به صورت پهنه‌های نسبتا وسیع دیده می‌شوند.
 شکل ظاهری
تراورتن دارای رنگ‌های متنوع و بافت نواری شکل است که در اثر حضور ترکیبات آهن، کلسیم و دیگر ناخالصی‌ها ایجاد شده‌است. این سنگ در رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، قرمز، لیمویی، خاکستری، سیاه و سفید قابل تولید است.
خواص
تراورتن به علت داشتن حفرات، خاصیت عایق حرارتی و صوتی دارد. سنگ تراورتن از مقاومت قابل قبولی برخوردار می‌باشد. این سنگ را می‌توان به ۲ شکل موج دار و بدون موج برش داد. تراورتن دارای سوراخ‌ها و حفراتی است که بایستی در هنگام فراوری سطح آن پر شود. وجود حفره در تراورتن باعث می‌شود در هنگام نصب سنگ، ملات سیمانی داخل این حفرات نفوذ کرده و از سقوط سنگ جلوگیری کند.
 
موارد استفاده
تراورتن در نماهای روکار داخلی و بیرونی و همچنین برای سنگ فرش کردن قابل استفاده‌است.
منابع
 
 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com